Šarlah

Tema današnjeg priloga je šarlah, relativno česta bakterijska bolest, koja iako zastrašujuće zvuči, sada se lako leči i ne izaziva komplikacije. Spada u grupu osipnih groznica, što znači da se gotovo uvek javlja povišena temperatura i ospa.

Infektivna mononukleoza

Tema današnjeg priloga je infektivna mononukleoza i ono što roditelji treba za početak da znaju je da ovu bolest  izaziva Epštajn-Bar virus (EBV). Bolest se može javiti bilo kada u toku života ali najviše se javlja u tinejdžerskom dobu i poznata je kao bolest prvog poljupca.

Continue reading

Bolest ruku, nogu i usta

Tema današnjeg priloga je bolest ruku, nogu i usta (BRNU) ili kako se drugačije prevodi bolest šaka, stopala i usta, originalan naziv na engleskom je hand, foot and mouth disease.

Continue reading

Febrilne konvulzije - fras kod dece

Predstavljaju napade pri povišenoj temperaturi u toku virusne ili bakterijske infekcije , a da pri tome infekcijom nije zahvaćen centralni nervni sistem. Najčešće se javljaju u uzrastu od 6 mesci do 5 godina.

Kile (hernije) kod dece

Kile ili hernije predstavljaju prolazak unutrašnjeg organa ili masnog tkiva kroz određene tačke na trbušnom zidu. Kod dece su uvek urođene jer ne postoji slabost na trbušnom zidu kao kod odraslih. Nastaju kao posledica nezatvaranja omotača trbušne duplje. On se normalno zatvori u toku prve godine u oko 80% slučajeva.

Fimoze

Fimoza predstavlja suženje prepucijuma, tj. kože polnog uda ispred glansa. Javlja se na prelazu unutrašnjeg (sluzokožnog) na spoljašnji (kožni) list prepucijuma, jer je kožica na tom prstenu izgubila elastičnost i rastegljivost. Manifestuje se nemogućnošću prevlačenja prepucijuma preko glansa.

Varičele

Varičela, ovčije boginje ili vodene kozice su zarazna bolest koja se najčešće javlja kod dece, a retko kod odraslih. Uzročnik je virus varicella zoster, koji spada u grupu herpes virusa.

Continue reading

Tekstovi: Pedijatrijska ordinacija "Dr Raketić" Website by mzlaki logo Studio Mzlaki