Imunolog Raketić za Telegraf o prevenciji i lečenju kovida kod dece: Da li je melatonin bezbedan?

Prema do sada raspoloživim podacima, infekcija korona virusom kod najmlađih najčešće prolazi bez simptoma ili sa blažim simptomima koji ne zahtevaju bolničko lečenje. U malom broju slučajeva kod dece se može razviti težak oblik infekcije, kao i postkovid sindrom koji može da bude izuzetno zahtevan za lečenje, a ponekad se, nažalost, završava i letalnim ishodom.

BCG VAKCINACIJA I SMANJENA POJAVA SMRTNOG ISHODA OD COVID-19 VIRUSNE INFEKCIJE

U Australiji je zapoceta epidemioloska studija, na 4.000 osoba koje rade na prvoj liniji obolelih od COVID-19 virusa koji ce biti vakcinisani sa BCG vakcinom.
Ispituje se povezanost redovne BCG vakcinacije i smanjenog oboljevanja i umiranja od infekcije sa aktuelnim sojem COVID-19 virusa.

COVID-19 JE POVEZAN SUBAKUTNIM TIREOIDITISOM

Virus COVID-19 je bio povezan sa subakutnim tireoiditisom, stanjem koje moglo da se poveze sa virusnom infekcijom ili periodom posle virusne infekcije. Istrazivanja u Italiji su pokazala slucaj zenske osobe, stare 18 godina koja je bila testirana na COVID-19 i nalaz je bio pozitivan, sa srednje izrazenim simptomima.

PROMENE NA KOŽI U TOKU COVID 19 INFEKCIJE

COVID-19 zahvata ljude svih dobnih grupa. Starije osobe i osobe koje boluju od hroničnih bolesti su u većem riziku da dobiju težak oblik bolesti koji nekada može ugroziti život. Nažalost i mladi , zdravi ljudi, nekada se mogu ozbiljno razboleti.
Pacijenti su infektivni nekoliko dana pre pojave simptoma bolesti, za vreme bolesti i izvesno vreme posle oporavka.

KAKO RAZLIKOVATI PREHLADU, GRIP, COVID-19 I ALERGIJSKE BOLESTI?

Prehlada predstavlja zapaljenje sluznice nosa, ali mogu da budu zahvaćeni i drugi gornji respiratorni organi kao što su grlo, sinusi ili larinks. Najčešće se javlja u zimskom periodu i prehladu gotovo isključivo izazivaju virusi i to preko 200 različitih sojeva virusa. U oko 80 odsto slučajeva uzročnici su rinovirusi, kojih ima 99 vrsta (serotipova), a drugi virusi koji uzrokuju prehladu su humani koronavirusi (4 serotipa), virusi influence (gripa), adenovirusi, respiratorni sincicijalni virusi, enterovirusi, humani parainfluenca virusi i humani metapneumovirusi.

KAKO IZABRATI ODGOVARAJUĆU VAKCINU PROTIV COVID-19?

Dok pišem ovaj tekst (januar 2021.) prošlo je više od godinu dana od kada je prijavljen prvi slučaj COVID-19 u Kini, a prvi slučaj u Srbiji je registrovan početkom marta 2020. Mnogo smo naučili o bolesti i koronavirusu koji ga izaziva (SARS-CoV-2), ali još mnogo toga je ostalo nepoznato. Za godinu dana je postalo očigledno koliko znače osnovne mere zaštite u vidu nošenja maski, održavanja socijalne distance, dezinfekcije i češćeg pranja ruku. Od početnog lutanja, mnogo se napredovalo u lečenju bolesti, tako da sada postoje terapijski protokoli koji se koriste kod nas i u svetu.

Vakcine protiv korone

O značaju vakcinacije, sada kada smo u jeku pandemije izazvane korona virusom, mnogi nisu upućeni. Štaviše, mnogo je zastrašenih ljudi koji nemaju svest o tome da su vakcine spasile čovečanstvo, ali ni elementarno znanje o tome.

COVID 19 I GRIP-SLIČNOSTI I RAZLIKE

U toku ove jeseni, kao i ranijih godina, pripremamo se za predstojeću sezonu gripa. Kako je corona virus i dalje prisutan, zbog njihovog udruženog dejstva, mere prevencije se moraju sprovoditi intenzivno i odgovorno. Nekada je u početku veoma teško razlikovati ove dve virusne infekcije. U daljem tekstu će biti navedene njihove sličnosti i razlike.

Kovid 19 se ne zaustavlja kod dece

Pripazite dobro najmlađe i smanjite kontakt mališana i starijih, za njih bolest može da ima fatalan ishod. Prošlo je nekoliko meseci od kako se kovid 19 proširio po Srbiji, nažalost, još nismo uspeli da ga se rešimo. Jedna od retkih pozitivnih stvari je da deca manje oboljevaju, a ako obole - njihova klinička slika mnogo je lakša u odnosu na odrasle.

KORONA VIRUS – KAKO ZAŠTITI DECU I ODRASLE – POSEBNE MERE

Opšte mere zaštite od korona virusa 2 se odnose na socijalnu distancu, nošenje maske, pranje ruku, dezinfekciju površina i izbegavanje putovanja. Pored toga postoje i posebne mere zaštite koje se odnose na upotrebu suplemenata koji će pojačati funkciju imunskog sistema kod dece i odraslih, da bi se smanjila mogućnost infekcije korona virusom 2 i oboljevanja od COVID-19.

KORONA VIRUS – KAKO ZAŠTITI DECU I ODRASLE – OPŠTE MERE

Bolest COVID-19 je nova bolest, koju izaziva korona virus 2 (SARS-CoV-2). S obzirom da je u cirkulaciji tek 6 meseci, još uvek je mnogo nepoznatih činjenica. U ovom prilogu ćemo se osvrnuti koje su to opšte mere zaštite za decu i odrasle koje možemo da preduzmemo da bi smanjili mogućnost oboljevanja od COVID-19. Mišljenja sam da i dalje treba da se pridržavamo ovih mera, pre svega zato što su to dobre higijenske navike, iako se u Srbiji trenutno (maj 2020.) epidemija smiruje i sve je manje obolelih od COVID-19.

KORONA VIRUS – KAKO SE ISPOLJAVA KOD DECE

Prošlo je 6 meseci od kako se korona virus pojavio i proširio po celom svetu. Ime koje je novi virus dobio je SARS-CoV-2 a bolest koju izaziva COVID-19. Još mnogo toga je nepoznato ili nedovoljno poznato u vezi ovog virusa, ali jedna od retkih pozitivnih stvari je da deca manje oboljevaju ili ukoliko obole, mnogo je lakša klinička slika u odnosu na odrasle. Do sada nije zabeležen nijedan smrtni slučaj kod dece mlađe od 9. godina, a kod starije dece je ispod 1 odsto.